Новини
Замітки з прес-конференції >>>
Людмила Вікторівна відмітила, що зниження ставок ПДВ і податку на прибуток підприємства, зменшення кількості загальнообов’язкових податків і зборів, інші нововведення спрямовані на вдосконалення податкової системи, - такими є основні положення проекту Податкового кодексу. Вона процитувала слова Прем’єра - міністрів України Миколи Азарова, якими він охарактеризував законопроект, представляючи його на засіданні уряду : „Це інноваційний документ, це справжня податкова реформа, яка принципово покращить інвестиційний клімат в Україні і сприятиме внесенню нашої держави до рейтингу економічних свобод і привабливості з точки зору ведення бізнесу”.
Вона розповіла, що в основному проекті Податкового кодексу кількість загальнодержавних податків і зборів скорочено з 29 до 17 та скасовано 10 місцевих податків. Цінності податкової системи в контексті податкового кодексу (головна ціль) – удосконалення системи оподаткування шляхом ресурсного забезпечення виконання функцій держави (фіскальна складова), а також впровадження Податкового кодексу України як цілісного, гармонійно та комплексного документа, який повинен забезпечити досягнення балансу інтересів держави і платників податків та стимулювати стали розвиток України. Основні принципи податкової системи в контексті Податкового кодексу: економічна ефективність, фіскальна достатність, соціальна справедливість, рівність усіх перед законом, адміністративна простота та економічність, стабільність оподаткування.
В податковому кодексі запроваджується механізм стимулювання інвестиційного розвитку і значна увага приділялася стимулюванню й розвитку малого підприємництва.
В новому податковому кодексі передбачено скорочення витрат бізнесу на ведення податкового обліку, за рахунок зменшення кількості звітів, що подаються до податкових органів, гармонізується податкових та бухгалтерський облік тощо – підкреслила Людмила Вікторівна.
Далі, вона детально зупинилася на змінах, які передбачено внести в податкову систему з впровадженням Податкового кодексу:
зниження ставки податку на прибуток (з 25% до 20%). Передбачено поетапне зниження ставки цього податку, що зараховується до держбюджету з 25% до 20% у наступному році, і далі – щороку на 1% до 17% у 2010 році.
В 2014 році припадає також запровадження єдиного акцизного податку на природний газ та електроенергію, яким планується замінити два окремі спеціальні збори. Загалом акцизний збір перейменують в акцизний податок.
Запропоновано встановити два різновиди звітних періодів з ПДВ (2 місяці й 1 рік) при експорті товарів, інвестиційний і сезонній діяльності; 12 звітних періодів – для інших видів діяльності.
Спеціальний режим оподаткування сільського та лісового господарства буде збережено, а щодо здійснення операцій з металобрухтом передбачено реверсну систему сплати податків.
Планується встановити нульову ставку єдиного податку для фізичних осіб, які проводять господарську діяльність виключно з надання побутових послуг та обсяг доходу яких при підтвердженні статусу платника податку не перевищує 300000 грн;
6 відсотків ставки податку для юридичних осіб, які знаходяться на спрощеній системі оподаткування, підвищивши граничний обсяг доходу для таких осіб, до 3000 мінімальних заробітних плат (2,7 млн.грн.);
„0” відсотків ставки податку для юридичних осіб обсяг доходу яких при підтверджені статусу платника податків не перевищує 100000 грн.
збереження норми, що платники єдиного податку не є платниками плати за землю та збору за спеціальне використання природних ресурсів.
Проект Податкового кодексу спрямований на вирішення одного з пріоритетних завдань Програми Президента України Віктора Януковича – зміцнення фінансової самостійності місцевих бюджетів. Передбачається:
- розширення бази оподаткування та покращення структури місцевих податків та зборів;
- скасування неефективних податків та зборів.
Також удосконалюються процедури проведення контрольних заходів і стягнення податкового боргу, більш жорсткою буде відповідальність платників податків за порушення податкового законодавства.
У податковому адмініструванні вперше утворюється єдина система правил, зведена до одного нормативного акта.
Таким чином забезпечується дотримання балансу інтересів між платниками податків та загальнодержавними потребами – лібералізація податкової системи і спрощення адміністративних процедур супроводжується посиленням процедур контролю за станом виконання податкового законодавства і примусу до несумлінних платників податків – підсумувала Людмила Вікторівна.