Всенародне обговорення проекту Податкового кодексу чи не вперше створює прецедент консолідації зусиль усіх верств населення для розвитку в країні цивілізованих економічних відносин, справжнього партнерства між державою та платниками податків, зрозумілих правил ведення бізнесу та спілкування з державою.
Це шанс для держави та платників податків відмовитися від традиційної досі заскорузлої ролі вічних опонентів, візаві та спробувати усім разом подивитися в одному – напрямку національних пріоритетів.
Говорячи про результати, які повинен принести Податковий кодекс Голова ДПА України Олександр Папаіка відмітив, що очевидним є той факт, що спільними зусиллями ми справді зможемо стимулювати ділову активність і вплинути на розвиток економіки шляхом скорочення кількості податків, зниження ставки податку на прибуток, спрощення адміністративних процедур та зменшення тиску на бізнес-середовище, стимулювання інноваційно-інвестиційної діяльності. Проект Податкового кодексу – це свого роду тест на суспільну зрілість. Для всіх і чиновників і громадських об’єднань і кожного роботодавця та найманого працівника, які мають піднятися на вищий шабель взаємовідносин, коли у суспільстві культивується усвідомлена добровільна сплата податків як цілком закономірне явище, як те, що є обов’язком а не правом. Податковий кодекс стане поштовхом для змін свідомості громадян, коли платити податки – почесно і патріотично, а відповідальність за несплачені податки-невідворотна.
Маючи на увазі все вище сказане Алчевська ОДПІ продовжує інформувати платників податків про основні положення Податкового кодексу. Основні положення VII розділу „Податок на транспортні засоби” проекту Податкового кодексу України ґрунтуються на досвіді застосування протягом 1991-2010рр. чинної редакції Закону України від 11.12.1991 № 1963 „Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів”. Цей розділ містить 10 статей. У ньому передбачено:
Запровадження щорічної індексації ставок податку, з 1 січня 2011 року ставки податку індексуються на індекс споживчих цін (пп.6.1-6.4 ст. 6 розд. VII)
Розширення переліку об’єктів оподаткування, а саме: включення до об’єктів оподаткування мопедів (з 1 січня 2011 року), а також літаків і вертольотів (з 1 січня 2014 року) (пп.3.1.1-3.1.3 ст.3 розд.VII, Прикінцеві та Перехідні положення).
Поступове приведення вітчизняної системи оподаткування вантажних транспортних засобів до європейських стандартів (Директиви 1999/62/ЄС Європейського Парламенту і Ради від 17 червня 1999 року „ Про стягнення платні з вантажних транспортних засобів за використання певних інфраструктур) з 1 січня 2014 р. перейти до оподаткування вантажних транспортних засобів (сідельних тягачів, причепів та напівпричепів) виходячи з середнього навантаження на одну вісь їх повної маси (пп.5.1.6 ст.5 розд.VII).
Нові ставки податку запроваджуватимуться поступово, протягом 4-х років (з 2014 – 25% від повних ставок, з 2015 року – 50%, з 2016 року- 75% , з 2017 року -100% від передбачених ставок) (Прикінцеві та Перехідні положення).